چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2023-12-22
روشهای تاثیرگذار تبلیغات، راهنمای جامع برای افزایش اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی ایران آکادمی آموزش مجازی
میتوان در پلتفرمهای تبلیغاتی مختلفی مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و... رویدادهای حضوری و آنلاین، فرصتهای مناسبی برای برقراری ارتباط میان کسب و کارها و مخاطبان آنها و معرفی برند و محصولات یا خدمات هستند. به همین دلیل تبلیغات و «بازاریابی در رویدادها یا ایونت مارکتینگ» (Event Marketing) از روشهای محبوب تبلیغاتی برای کسب و کارها محسوب میشود. بازاریابی کلمهای کلی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و تبلیغات، زیرمجموعه بازاریابی به شمار میرود.
۷. حرفهای به نظر برسید
برای ایجاد تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و پروفایلهای دقیقی از آنها ایجاد کنید. تعیین اهداف روشن، انتخاب کانالهای مناسب، تولید محتوای جذاب، استفاده از دادهها و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، از مراحل کلیدی در این مسیر هستند. همچنین، ارزیابی و بهینهسازی مداوم کمپینها، تعاملی بودن تبلیغات و بروز بودن با آخرین روندها و فناوریها از اهمیت بالایی برخوردارند.
در این بخش، به روشهای بهبود LCP و اهمیت و ضرورت توجه به معیارها برای بهبود این فاکتور خواهیم پرداخت. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. استفاده از تکنیکهای تبلیغاتی مختلف میتونه تبلیغات شما رو جذابتر، اثرگذارتر و بهیادماندنیتر کنه.
در ادامه تمام آنچه درباره تبلیغات در دنیای تجارت نیاز است بدانید را آوردهایم. البته ما به مقالهها بسنده نکردیم و بخش راهنمای سایت را بر اساس نیاز شما آماده کردیم. در «راهنمای یکتانت»، میتوانید ببینید چطور میتوانید از تبلیغات یکتانت برای رسیدن به فروش بیشتر بهره ببرید. در تبلیغات آفلاین دست شما باز نیست و اگر کمپینی اجرا شد، دیگر نمیتوان آن را تغییر داد؛ ولی در تبلیغات آنلاین، شما میتوانید هر زمان که اراده کردید، همهچیز را عوض کنید. در صورتی که نمیتوانید محتوای تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، همکاری با نیروهای متخصص بهصورت پروژهای گزینهٔ ارزانتری از استخدام تماموقت آنهاست. کسبوکاری که بهدنبال اشغال جایگاه لوکس در ذهن مشتری است، نباید از تصاویر دمدستی و بیکیفیت استفاده کند.
این نه تنها باعث میشود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینههای تبلیغاتی را نیز کاهش میدهد و بازدهی سرمایهگذاری را افزایش میدهد. برای تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا مخاطبان خود را بهخوبی بشناسید، اهداف تبلیغاتی مشخصی تعیین کنید و از ابزارهای تحلیل و اجرای مناسب استفاده کنید. این روش به شما کمک میکند تا هزینهها را کاهش داده و نتایج بهتری کسب کنید. بسیاری از گزینههای تبلیغات دیجیتال به شما کمک میکنند بودجۀ خود را تنظیم کنید و فقط بهازای دریافت کلیک، هزینه پرداخت میکنید. مانند تبلیغات کلیکی (PPC)، به این ترتیب، تبلیغات میتواند نقش مهمی در بهبود سود کلی شرکت شما نیز داشته باشد.
هیچ چیزی اندازه درگیر کردن احساسات نمیتواند باعث ایجاد نزدیکی بین یک تبلیغ و مشتری شود. کمپین تبلیغاتی «متفاوت فکر کن» اپل را به یاد بیاورید؛ این کمپین تحولی در دنیای تبلیغات ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۸ با دریافت جایزه امی برای بهترین فیلم تبلیغاتی، نام خود را جاودانه ساخت. این شعار، که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان نماد تفکر پیشرو اپل استفاده میشد، مردم را به پذیرش تغییر، نوآوری و نگاهی تازه به دنیا دعوت و مفهوم خلاقیت را بازتعریف کرد. تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند. بزرگترین اشتباه هنگام تبلیغات برای فروش هم در همین مرحله رخ میدهد؛ چراکه اغلب کسبوکارها سعی میکنند محصول خود را به تمام افراد جامعه بفروشند.
در چنین مواقعی، بهترین فرصت است تا از خدماتی مانند Google AdWords و استفاده کنید تا بدون اینکه نیازی به بهینهسازی مطالب و کلمات کلیدی خود داشته باشید، در نتایج SERP در جایگاههای بالا ظاهر شوید. اگه بودجهی کافی برای تبلیغ دارید اما وقت برای تهیهی محتوا ندارید، میتوانید از این منابع استفاده کنید. با توجه به توضیحات داده شده، اینجاست که اهمیت تحقیقات بازار بیشتر به چشم میآید.
آن را مهم جلوه دهید
شناخت دقیق این جوانب به شما کمک میکند تا تصمیم آگاهانهتری در مورد استفاده از تبلیغات برای کسبوکار خود بگیرید. برای اینکه بدانیم چرا باید تبلیغ کنیم؟ لازم است با نقش تبلیغات در برندینگ آشنا شویم. تبلیغات و برندینگ دو مفهوم بههمپیوسته هستند که در کنار یکدیگر، نقش کلیدی در موفقیت کسبوکارها ایفا میکنند.
تبلیغات جذاب و قانعکننده میتواند مشتریان را ترغیب کند که اقدام به خرید کنند. این تأثیر بهویژه در تبلیغات آنلاین که فرآیند خرید بهسرعت انجام میشود، بیشتر دیده میشود. تبلیغات میتواند نگرش مشتریان را نسبت به یک محصول تغییر داده و آنها را متقاعد کند که این محصول نیازهای آنها را برآورده میکند. اگر فقط تبلیغاتی عمومی منتشر کند، مثل “غذاهای خوشمزه داریم”، ممکن است چندان نتیجه نگیرد. اما اگر استراتژی آن بر اساس شناخت مشتریان محلی باشد و با پیامی مثل “ناهار سریع برای روزهای شلوغ کاری” تبلیغ کند، احتمال موفقیتش بسیار بیشتر خواهد بود.
فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای این صفحه اعلام نمائید. در ادامه ۱۰ مورد از دلایل تبلیغات را به شما ارائه میدهیم تا بدانید چرا باید تبلیغ کنید و این فعالیت چه سودی برای شما خواهد داشت. از این قبیل موارد در سال های گذشته بسیار بوده که اکنون به شرکت های بزرگی تبدیل شده اند؛ اما وجه یکسان آنها این است که روزی از تصمیمی که به آن اعتقاد داشتند روی برگرداندند. ویرایش فایل فتوشاپ لایه باز آماده، کاری ست بس ساده و سریع؛ آموزشهای زیادی وجود داره که با وقت گذاشتن به صورت حرفه ای ویرایش فایل PSD رو یاد بگیرید. ما اینجا خلاصه و سریع خدمتتون توضیح دادیم که، چطور می تونید ویرایش فایل فتوشاپ طراحی شده رو انجام بدید. هزینۀ ارسال پست بهصورت فیزیکی بالاست؛ اما میتوان از پست الکترونیکی یا ایمیل استفاده کرد.
هدفهای شما باید با تجارت و مشتریان شما هماهنگ باشند و باید مشخص باشند تا بتوانید به کمک تبلیغات به اهداف خود دست یابید. بازاریابی محتوا از آن دسته موضوعات جذابی است که خیلیها تصور میکنند انجام آن هم کار سادهای است. کافی است یک روز را به تولید محتوا یا تدوین برنامه بازاریابی محتوایی اختصاص دهید تا متوجه شوید این کار چقدر ظرافت و پیچیدگی دارد. این روزها بازاریابی محتوایی توانسته در همه صنایع، از کسبوکارهای کوچک و خانگی گرفته تا سازمانهای شناختهشده و تخصصی جای خود را پیدا کند. حالا دیگر کسی نمیتواند منکر این شود که روش سنتی بازاریابی جای خود را به بازاریابی محتوایی داده است.
هدف اصلی آن ایجاد آگاهی، ایجاد علاقه و در نهایت فروش یا تعامل برای تبلیغکننده است. گوگل از روشها و ابزارهای مختلفی برای اندازهگیری و سنجش فاکتورهای Core Web Vitals استفاده میکند. این معیارها بهطور کلی وضعیت عملکرد یک سایت از جنبههای مختلف تجربه کاربری را بررسی میکنند. گوگل با استفاده از ابزارهای مختلف بهطور پیوسته این فاکتورها را تحلیل میکند. این ابزارها، اطلاعات لازم را برای بهبود تجربه کاربری سایتها در اختیار مدیران وبسایتها قرار میدهند.گوگل برای اندازهگیری فاکتورهای Core Web Vitals، دادهها را از کاربران واقعی جمعآوری میکند. این دادهها بهطور خودکار از طریق ابزارهایی مانند Google Chrome و Google Analytics به دست میآید.
به ماشینی اشاره کرده که دارای DNA منحصر بفرد بوده که نسل به نسل در دسترس است. این تبلیغ و بسیاری دیگر از ایده های تبلیغاتی مک دونالد باعث شده تا در بین افراد جلوه ویژه ای بدست آورد. به عنوان مثال، اگر محصول جدید تولید شده را به مشتریان خود معرفی نکنید، آنها هیچگاه از وجود آن باخبر نمیشوند.
با تبلیغات، کسبوکارها میتوانند هویت برند خود را شکل دهند و آن را به مخاطبان منتقل کنند. یک برند قوی، به کسبوکارها کمک میکند تا از رقبا متمایز شوند و وفاداری مشتریان را جلب کنند. بازاریابی اینترنتی روشی برای جذب مشتری از طریق دنیای دیجیتال برای جذب ترافیک سایت و افزایش فروش است. در این مقاله، به بررسی جامع بازاریابی اینترنتی، اهمیت آن، انواع روشها، مزایا و ابزارهای پرکاربرد آن میپردازیم. با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب، یک کسبوکار میتواند برند خود را در لحظهای که بیشترین تأثیر را دارد، در ذهن مصرفکنندگان برجسته کند.
{معرفی روش های تحقیق بازار برای راه اندازی کسب و کار – ۱۰ روش کلیدی
|}محبوبیت تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان در حال افزایش است و به یکی اهرمهای موردعلاقهٔ برندها برای هدفگرفتن مشتریان بالقوه تبدیل شده است. این روش هم تا حدود زیادی موثر است؛ چون شما کسی را هدف میگیرید که علاقهٔ خود را پیش از این نشان داده است. ۶۵ درصد مردم وقتی قصد خرید دارند، روی تبلیغ کسبوکارها در گوگل کلیک میکنند. حالا که اهمیت انتخاب صحیح روش و مسیر را درک کردید، بیایید روشهای تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را با هم بخوانیم. از طرفی هم برنامهای که مخاطب زنانه دارد، زمان و مکان مناسبی برای نمایش تبلیغ کفش مردانه نیست. چه چیزی باعث میشود نرخ هزینهٔ تبلیغات آنها منفی شود؟ خیلی ساده است!
تبلیغات تلویزیونی مخاطبان وسیعی دارند (میلیونی و بیشتر) و تجربۀ تبلیغاتی چندحسی را برای بینندگان فراهم میکنند، کاری که تبلیغات چاپی و برخی تبلیغات دیجیتال نمیتوانند بهخوبی انجام دهند. بخش تبلیغات روی فرایند خاص ایجاد و انتشار پیامهای متقاعدکننده زوم میکند تا مشتریان را به اقدام وادار کند. تبلیغات دیجیتال حول هرگونه فعالیت تبلیغاتی آنلاین مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی (PPC)، تبلیغات رسانههای اجتماعی و… میچرخد. این شکل از تبلیغات ارزانتر و ردیابی آن آسانتر است؛ بنابراین بهشکل گستردهتری از بازاریابی تبدیل شده است. واقعیت این است که تبلیغات طیف گستردهای از طرحها و ایدهها را شامل میشود.
- زمانی که داستانی با قلب و ذهن مخاطب همخوان شود، انگیزه او برای اقدام به انجام کاری چند برابر میشود. {
- در دنیای پررقابت امروز، تبلیغات برای هر کسبوکاری بهعنوان یکی از ارکان اصلی برای رشد و جذب مشتریان جدید به شمار میرود. |}{
- با قرار دادن عناصر UI جدید مانند منوها در پایین صفحه، میتوان از تغییرات ناخواسته چیدمان هنگام بارگذاری جلوگیری کرد. |}
- اگر این کار را بهدرستی انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و مملو از سود، مشتریان شما را تشویق میکند تا خودشان درباره ویژگیهای محصول تحقیق کنند. {
- این رویکرد هدفمند شانس دستیابی به مشتریان مناسب و جذب آنها را به حداکثر می رساند و احتمال تبدیل و فروش را افزایش می دهد. |}
- مثلاً میتواند از اعتبار اسنپ خود استفاده کند؟ خرید قسطی چطور؟ سومین مورد هم نحوهٔ ارسال کالاست.
اگر میخواهید بهطور کامل با شاخصها و متریکهای تبلیغات کلیکی آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «متریکها و شاخصهای تحلیل تبلیغات کلیکی» را مطالعه کنید. به همین خاطر است که در استراتژی جایگاهیابی به این مسئله توجه کنید روی تمایزی دست بگذارید که دیگران نتوانند آن را تکرار کنند. هر اختلافی بین گفتههای شما در تبلیغات و واقعیت، باعث میشود چند پله به عقب برگردید یا حتی از میدان رقابت حذف شوید؛ بنابراین دقیقاً بدانید چه مزیتی دارید و روی آن مانور دهید. تبلیغات اسنپفود یا خود اسنپ را به خاطر دارید؟ چرا؟ استایل تمام تبلیغات آنها ثابت بوده است و حداقل در ۲۴ ماه اخیر تغییر نکرده است. این بروشورها را میتواند در اختیار داروخانهها و مراکز بهداشت بگذارد تا به مراجعهکنندگان خود بدهند. اگر در زمینهٔ رفاه عمومی نظیر پوشاک، دندانپزشکی، تورهای مسافرتی است، مرکز شهر، مراکز خرید، خیابانهای اصلی، اتوبانهای داخل شهر، مکانهای مناسبی برای نصب بیلبورد است.
این مسئله به توسعۀ محصول شما، افزایش کیفیت و درنهایت جذب مشتریان بیشتر منجر شده و از طرفی، اندازۀ بازار به میزان قابل توجهی گسترش مییابد. برای مثال، با حضور اپل و تکنولوژی تلفنهای همراه لمسی آن، بازار گوشیهای همراه دگرگون شد. حال سامسونگ و اپل سالانه مدلهای باکیفیتتر و بهتری از خود به نمایش گذاشته و با هم به رقابت میپردازند که برای مشتریان نیز خوشایند است. ازآنجاییکه تبلیغات به شما کمک میکند تا به بازگشت سرمایه (ROI) بالا برسید، درآمد اضافی خواهید داشت که میتوانید برای چرخۀ مداوم تبلیغات و رشد، دوباره در کسبوکار خود سرمایهگذاری کنید.
تبلیغات شما هم نباید در مسیر مخالف استراتژی جایگاهیابی کسبوکارتان باشد. هر تفاوت و تمایزی نمیتواند به اشغال جایگاهی اختصاصی و قدرتمند در ذهن مخاطبان منجر شود. اگر شما یک کسبوکار کوچک با بودجهٔ محدودید، هدف برای تبدیلشدن به برند اول در کشور، آنهم در عرض ۶ ماه، نه واقعبینانه است و نه به احتمال زیاد، امکانپذیر. میتوانید چند روز بعد، او را به خرید استند و پایهٔ گلدان هم تشویق کنید. در این حالت، مشتری بهصورت خودجوش و بدون اینکه پولی از شما بگیرد، محصول یا خدماتی را که ارائه میدهید، تبلیغ میکند. تبلیغاتی که به اینترنت نیازی ندارد و عموم مردم را دربرمیگیرد، در دستهبندی سنتی یا آفلاین قرار میگیرند.
تبلیغات به شما این امکان را میدهد که بازار هدف خود را بهتر بشناسید و استراتژیهای خود را برای جذب بیشتر مشتریان بهینهسازی کنید. تبلیغات آنلاین همچنین امکان هدفگذاری دقیقتر مشتریان را فراهم میآورد که این امر به افزایش فروش با تبلیغات کمک بسیاری میکند. تبلیغ در فضای مجازی علاوه بر گسترش دسترسی، به شما این امکان را میدهد که بهطور مستقیم فروش را از طریق پلتفرمهای دیجیتال انجام دهید.
از ویژگیهای برجسته آتلیه ارمغان میتوان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد؛ زیرا در مناطقی از شیراز واقع شده که دسترسی به آن بسیار آسان است. علاوه بر این، آتلیه ارمغان با ارائه بستههای متنوع و انعطافپذیر، امکان انتخاب خدمات متناسب با بودجههای مختلف را فراهم کرده است. مشتریان از قیمت مناسب و کیفیت بالای خدمات این آتلیه اظهار رضایت کردهاند و آن را به عنوان یکی از بهترین آتلیههای عکاسی شیراز توصیه میکنند. این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. گوگل و شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی دربارهی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیدهاند ارائه میکنند.
تبلیغات با اینفلوئنسرها یعنی پیدا کردن همون آدم جذاب و معروفی که میتونه برند شما رو به گوش همه برسونه! وقتی با اینفلوئنسرها همکاری میکنین، دارین از اعتبار و شبکه مخاطبای وفادارشون استفاده میکنین. انگار یکی از دوستان مورد اعتمادتون محصول رو تایید کنه، که باعث میشه برندتون واقعیتر و صمیمیتر به نظر برسه.
تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقهمند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که به همۀ مخاطبان علاقهمند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید.
بهتر است کمی زودتر از فصل شروع کنید و بعضی از روشهای تبلیغاتی را برای بعد بگذارید. بسته به نوع کسبوکاری که دارید، شاید مثلا عید نوروز فصل خوبی برای فروش محصول شما باشد. بهتر است همیشه پول بیشتری برای هزینهی تبلیغات در زمانهای اوج فروش کنار بگذارید. اگر بودجهی تبلیغات فصلی را از قبل کنار بگذارید، شاید حتی بتوانید از رقیبان هم پیشی بگیرید. آمارها نشان میدهد که بسیاری از کاربران از شرکتها و کسب و کارها میخواهند که نیازها و انتظارات منحصربهفرد مخاطبان را درک کنند.
این عناصر هسته اصلی یک استراتژی تبلیغاتی هستند و به عنوان “ترکیب خلاق” هم شناخته میشوند. باز هم، آنچه بیشتر تبلیغکنندگان از ابتدا بر آن تاکید میکنند، برنامهریزی روشن و انعطافپذیری است. و کلید این اهداف خلاقیت و توانایی سازگاری با روندهای جدید بازار است. یک استراتژی تبلیغاتی سفت و سخت اغلب منجر به از دست دادن سهم بازار میشود.
طنز یک ابزار حیاتی در تبلیغات است زیرا به برانگیختن احساسات مثبت کمک می کند. تنها کاری که تبلیغات می توانند انجام دهند این است که راه حل های شما را به یاد ماندنی کنند. تبلیغات موفق معمولاً بر ویژگیها و مزایایی که برای مشتری اهمیت دارند، تمرکز میکند.
تکنیکهای تبلیغاتی همون روشهاییه که باعث میشه مردم به تبلیغات توجه کنن. این روزها جذب توجه مردم کار سختیه، چون افراد نسبت به تبلیغات معمولی بیحس شدن و حتی خیلیها دیگه بنرهای تبلیغاتی رو نمیبینن. نایکی بهجای نمایش صرفاً محصولاتش، افراد واقعی را نشان داد که با کفشها و لباسهای این برند ورزش میکردند.
اینجا کلیک کنید