خلاقانه بهبود رتبه گوگل
7 مورد از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل
با پیروی از بهترین شیوههای سئو و به روز نگه داشتن دانش خود، میتوانید به موفقیت پایدار در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید، افزونههایی نظیر Yoast SEO به شما این امکان را میدهند که بهسادگی یک نقشه سایت XML بسازید. با فعالسازی گزینه نقشه سایت در این افزونه، تمام صفحات سایت شما در یک فایل XML فهرست میشود که میتوانید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. این اقدام به بهبود ایندکس صفحات و افزایش شانس دیده شدن آنها کمک خواهد کرد. انتخاب هوشمندانه عناصر بصری مانند فونت، رنگ و چیدمان، میتواند تجربه کاربری را به طور چشمگیری بهبود بخشد. استفاده از فونتهای خوانا، اندازههای متناسب و پاراگرافهای کوتاه، خوانایی متن را افزایش داده و درک مطالب را برای مخاطب تسهیل میکند.
در نتیجه، هیچکدام از این صفحات رتبه مطلوبی در نتایج جستجو به دست نمیآورند. برای رفع این مشکل، باید محتوای تکراری را شناسایی کرده و با ادغام آنها در یک صفحه جامع و منحصربهفرد، مشکل را برطرف کنید. با بازبینی دورهای و حل این مشکلات، رتبه سایت شما بهبود چشمگیری خواهد یافت. برای نوشتن یک متادیسکریپشن تأثیرگذار، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کرده و ارزش محتوای خود را بهطور خلاصه نشان دهید. همچنین، از ابزارهایی مانند Yoast SEO برای نگارش و بهینهسازی این بخش استفاده کنید تا شانس کلیک روی لینک شما افزایش یابد و ترافیک سایتتان بیشتر شود. بهینه سازی موبایل ضروری است زیرا گوگل محتوا را بر اساس نسخه موبایل وب سایت رتبه بندی می کند.
گوگل این آرا را در کنار هم قرار میدهد و بررسی میکند که آیا وبسایت شما به اندازه کافی برای قرار گرفتن در ۱۰ رتبه اول مناسب است یا نه. اگر بکلینکها را از وبسایتهای معتبر دریافت کنید، شانس بالا رفتن رتبه شما در گوگل بیشتر میشود. با اجرای راهکارهای ذکر شده در پاسخ به سوال اول و همچنین با تمرکز بر ساخت بک لینکهای قوی و متنوع، میتوانید رتبه دامنه خود را افزایش دهید. فایل robots.txt یکی از ابزارهای کلیدی برای مدیریت دسترسی موتورهای جستجو به بخشهای مختلف وبسایت شماست. این فایل، به رباتهای خزنده اعلام میکند که کدام صفحات باید ایندکس شوند و کدام بخشها باید نادیده گرفته شوند. با تنظیم دقیق این فایل، میتوانید از مشکلاتی نظیر محتوای تکراری جلوگیری کنید و صفحات حساس یا غیرضروری را از دید موتورهای جستجو مخفی نگه دارید.
مشتریان میتوانند بهراحتی محصولات مرتبط را با جستجوی تصویری یا آپلود عکسهای خود پیدا کنند. هنگامی که کاربران به یک URL یا آدرس اینترنتی می روند که وجود ندارد، با صفحه خطای 404 مواجه می شوند. این صفحات اغلب باعث ناامیدی و ترک سایت می شوند، اما میتوانند به عنوان فرصتی برای حفظ ترافیک و بهبود تجربه کاربری در نظر گرفته شوند. بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) یک جنبه حیاتی برای موفقیت هر وبسایت است. با این حال، زمانی که از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده میکنید، ممکن است چالشهایی برای اجرای استراتژیهای سئو وجود داشته باشد. در حالی که CMSها قابلیتهای مفیدی را فراهم میکنند، ممکن است محدودیتهایی نیز داشته باشند که بر بهینهسازی سئو تأثیر میگذارند.
لینکهایی که میگیرید باید با محتوای سایت شما مرتبط باشند وگرنه باعث هدایت ترافیک نمیشوند. برای کاربرانی که به دنبال تصاویر مرتبط با جستجوی خود هستند، گوگل تصاویر مرتبط را مستقیماً در نتایج جستجو نمایش خواهد داد. استفاده از کلمات کلیدی در تگهای H2 و H3 نیز میتواند به گوگل کمک کند تا ساختار محتوای صفحه را بهتر درک کند و به سئو کمک کند. وجود محتوای مشابه در چندین صفحه میتواند تأثیر منفی روی رتبهبندی داشته باشد. مطالعات سایت “Backlinko” نشان میدهد که صفحات با محتوای طولانیتر (حدود 2000 کلمه) اغلب در نتایج جستجو رتبه بهتری دارند.
تصاویر واکنش گرا تجربه کاربر را در دستگاه های مختلف بهبود می بخشد و کمک می کند بهینه سازی سئو. برای تجربه کاربری بهینه، محتوای نسخه های موبایل و دسکتاپ باید یکسان باشد تا بهترین نتایج را برای وب سایت خود به دست آورید. لینک های داخلی و یک خوب ساختار وب سایت یک عامل سئو قوی هستند که خزیدن گوگل و گزینه های ناوبری را برای کاربران بهبود می بخشد. آنها اهمیت یک صفحه را نشان می دهند که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا را بهتر درک کنند. با بهینه سازی تصاویر خود، می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهبود بخشید و ارتباط محتوا را برای موتورهای جستجو افزایش دهید.
برای رسیدن به این مقصود میتوانید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و بدون این که اسرار کسب و کار خود را افشا کنید، به کاربران کمک کنید. ممکن است تبدیل شدن به متخصص و کارشناس واقعی برای کسب و کارهای تازهکار دشوار به نظر برسد، اما این موضوع به مشهور شدن کسب و کار و بهبود رتبه وبسایت آن در گوگل کمک بسیار زیادی میکند. علاوه بر این، تگهای هدینگ باعث میشوند که مطالب شما ظاهر بهتری پیدا کنند و این موضوع در بهبود رتبه و تجربه کاربری وبسایت شما تأثیر مثبتی خواهد داشت. اگر وبسایت شما متنهای طولانی داشته باشد، به احتمال زیاد کاربران مطالب آن را مطالعه نخواهند کرد. اما سرعت بارگذاری صفحات باید چقدر باشد؟ پژوهشها نشان میدهد که حدود ۴۰ درصد از کاربران، صفحات با زمان بارگذاری بیش از سه ثانیه را ترک میکنند و ۸۰ درصد از این افراد هیچوقت به آن وبسایت بازنمیگردند. اما هرچقدر سرعت بارگذاری صفحات وب بیشتر باشد، کاربران تمایل بیشتری برای بازگشت به آن پیدا میکنند و گوگل بر اساس محبوبیت وبسایت شما، رتبه آن را افزایش میدهد.
این امر به کاربران کمک میکند که قبل از کلیک روی لینکها، پاسخ خود را پیدا کنند. سایتهایی که تجربه کاربری مناسبی ارائه میدهند و راحتی استفاده را برای کاربران فراهم میکنند، نرخ پرش کمتری دارند و کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت میگذرانند. این موضوع به گوگل سیگنال مثبتی ارسال کرده و میتواند در ارتقای رتبه سایت تاثیرگذار باشد. یکی از مهمترین عوامل در عملکرد سایت و رتبهبندی آن در گوگل، ارائه محتوای مفید و کاربردی برای کاربران است. گوگل به شدت سایتهای فاقد محتوا را جریمه کرده و سایتهایی که نیاز کاربران را بهخوبی برطرف کنند، در اولویت قرار میدهد. این اقدام نهتنها رضایت کاربران را جلب میکند، بلکه بهطور غیرمستقیم در ارتقای کیفیت و عملکرد سایت نیز تاثیرگذار است.
با دنبال کردن بهترین شیوهها و اصول سئو، میتوانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با نیازها و ترجیحات کاربران همسو است. نظرات میتوانند شامل کلمات کلیدی و عبارات مرتبطی باشند که ممکن است در محتوای اصلی شما گنجانده نشده باشد. این کلمات کلیدی میتوانند به بهبود سئو و پوشش دامنه وسیعتری از جستجوها کمک کنند. اگر صفحه شما کند بارگذاری شود، احتمال ترک کاربران افزایش مییابد و گوگل نیز ممکن است رتبه شما را کاهش دهد. استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای بررسی و بهبود سرعت سایت توصیه میشود.
عنوان صفحه یا مقاله یکی از مهمترین بخشهای محتوای شما برای سئو و بهبود جایگاه سایت در گوگل است. این کار به گوگل کمک میکند تا بفهمد که محتوای شما با چه موضوعی مرتبط است و آن را در نتایج جستجو نشان دهد. نشانهگذاری اسکیما به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و با نمایش نتایج غنی مانند رتبه بندی ستاره ای، جزئیات قیمت و موارد دیگر، بازدید سایت شما را افزایش دهد. ساختاردهی دادهها، ارائه اطلاعات مرتبط به کاربران در نتایج جستجو را برای موتورهای جستجو آسانتر میکند. همانطور که میدانید، هر کسب و کار و برندی باید در شبکههای اجتماعی فعال باشد. اما موضوعی که بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند این است که فعالیت کسب و کارها در شبکههای اجتماعی و اشتراکگذاری لینکهای وبسایت توسط کاربران به سئو و رتبهبندی وبسایت آنها در موتورهای جستجو کمک میکند.
این بدان معناست که وب سایت شما باید به همان خوبی که روی رایانه های رومیزی کار می کند، روی دستگاه های تلفن همراه نیز کار کند. خطاهایی مانند صفحات 404 باید فوراً رفع شوند و تغییر مسیر صحیح 301 برای تغییرات URL ضروری است. با تجزیه و تحلیل رقبای خود، می توانید محتوای مرتبط را تعیین کنید و کلمات کلیدی بهینه را پیدا کنید. تحقیقات نشان داده است که صفحات با محتوای طولانیتر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند. برای بهینه سازی و ریسپانسیو بودن سایتتان در موبایل آموزش “آموزش افزایش سرعت سایت برای صفحات موبایل AMP” را مطالعه کنید.
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن اطلاعات در موتور جستجو تایپ می کنند. این عبارات تعیین می کنند که آیا وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود یا خیر و رتبه آن در نتایج جستجو چقدر است. تعامل با مخاطبان از طریق نظرات، پرسش و پاسخ و ارسال ایمیلهای پیگیری میتواند به بهبود تجربه کاربری و افزایش سئو سایت کمک کند. موتورهای جستجو سایتهایی را که با مخاطبان خود در ارتباط هستند، ترجیح میدهند. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایتهای تازه راهاندازی شده بهشدت با آن مشکل دارند.
تبلیغات شما باید توجه مخاطبان را جلب کند و آنها را به کلیک بر روی تبلیغات شما سوق دهد. از عنوان ها و توضیحات قوی، تصاویر جذاب و فراخوان های اقدام واضح استفاده کنید. بهرهگیری از این استراتژیها ممکن است در کوتاهمدت منجر به بهبود رتبه شود، اما به طور اجتنابناپذیری منجر به عواقب منفی میشود. استراتژیهای سئو دائماً در حال تغییر است و تطبیق با آخرین الگوریتمها و بهترین شیوهها ضروری است. با این حال، برخی از استراتژیها اساساً ناپایدار هستند و باید از آنها اجتناب کرد. برای اطمینان از کیفیت و دقت محتوا، بهرهگیری از خدمات ترجمه حرفه ای ضروری است.
تیم حرفهای مای کاستومر با دارا بودن تعداد بالای نیروهای متخصص میتواند نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد. البته این نکته حائز اهمیت است که شما تنها تا ۷ روز میتوانید از این سایت استفاده کنید و در صورت رضایت میتوانید آن را خریداری کنید. این ابزار دارای ویژگیهای بسیار مهمی است که میتوان به بررسی دقیق کلمههای کلیدی، بررسی رتبه الکسا، نشان دادن رتبه کلمات کلیدی روی چارت و نمایش مانیتور بک لینکهای سایت میباشد. با استفاده از این ابزار شما میتوانید این به صورت کاملاً رایگان به افزایش رتبه سایت کمک کنید و بررسی آنها را به صورت گروهی نمایش دهید. اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد.
شما میتوانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار دادهایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغاتتان شوید. برای بهینهسازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژههای ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگیهای محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. قبل از اینکه قدم به دنیای پردرآمد سئو بگذارید، ویدیو زیر را از دست ندهید! این ویدیو شما را با رازهای موفقیت در سئو آشنا میکند و درک شما را از نحوه افزایش درآمد و فروش از طریق سئو به شدت ارتقا میدهد.
چه چیزی از این بهتر؟سوالات متداول• برای افزایش رتبه سایت در گوگل، به چه افرادی نیاز داریم؟برای این کار شما به کارشناس سئو، گرافیست کار، نویسنده، ویراستار و ... نیاز خواهید داشت.• برای افزایش رتبه سایت محتوا برای کاربر تولید شود یا گوگل؟معلوم است! قطعا برای کاربر، چون گوگل بر اساس درصد رضایت کاربران به شما رتبه میدهد.• آیا تحلیل و آنالیز سایت نیز در بالا بردن رتبه مهم است؟چرا که نه اگر آنالیز نکنید از کجا مطمئن شوید که مسیر سئو را درست پیش رفتهاید؟! • آیا ممکن است سئو کلاه خاکستری به رتبه سایت آسیب بزند؟خیر، مگر اینکه از کلاه خاکستری بودن به کلاه سیاه شدن تغییر مسیر بدهید! چه محتوایی باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود؟محتوای مخاطب محور، محتوای ارزش آفرین، محتوای خلاقانه، محتوای تاثیر گذار و ...
بنابراین، اطمینان از اینکه تمامی صفحات سایت بهدرستی برای موبایل بهینه شدهاند، یکی از الزامات سئو است. صفحات دستهبندیشده به درستی معمولاً رتبه بهتری در نتایج جستجو دارند و به گوگل کمک میکنند تا صفحات مرتبط را شناسایی کند. محتوای قابل خواندن و روان، نه تنها تجربه کاربری را بهبود میبخشد، بلکه میتواند تأثیر مثبتی در رتبهبندی سایت نیز داشته باشد. لینکدهی به سایتهای معتبر میتواند به اعتبار صفحه شما کمک کند و رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود بخشد. طبق تحقیقات سایت “Ahrefs”، استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول به گوگل کمک میکند تا سریعتر موضوع صفحه شما را شناسایی کند. بنابراین، بروزرسانی مرتب مطالب یا انتشار محتوای تازه میتواند تأثیر زیادی در بهبود رتبهبندی صفحات داشته باشد.
وقتی کاربران به دنبال یک سایت خاص میگردند و نام برند یا دامنه آن را جستجو میکنند، احتمالاً گوگل نتایج بیشتری از آن سایت را در صفحه نتایج نمایش خواهد داد. جعبه “Top Stories” یا داستانهای برتر موضوعی، معمولاً شامل جذابترین مطالب مرتبط با جستجوی کاربران است. اگر جستجوی کاربر به داستان خاصی اشاره داشته باشد، این داستان در بالای نتایج گوگل نمایش داده میشود. طبق گزارشهای سایت Moz، گوگل با انجام بهروزرسانیهایی در الگوریتم خود سعی در نشان دادن دامنههای متنوع در نتایج جستجو دارد. این بهروزرسانیها باعث شدهاند که هر سایت (به جز برخی استثناها) تنها یک لینک در صفحات نتایج جستجو داشته باشد. تبادل لینک بیرویه میتواند منجر به جریمه گوگل شود، زیرا گوگل این کار را بهعنوان تلاش برای بهبود رتبه بهطور مصنوعی شناسایی میکند.
بهینهسازی تصاویر میتواند شانس شما برای رتبهبندی بهتر در نتایج جستجو را افزایش دهد. تحلیل عملکرد کلمات کلیدی به شما امکان میدهد متوجه شوید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک، تبدیل و درآمد را به همراه دارند. این اطلاعات به شما کمک میکند استراتژی خود را بر اساس کلمات کلیدی کارآمدتر تنظیم کنید و بر روی آنهایی که نتایج ضعیفتری دارند، هزینه کمتری کنید. افزودن اطلاعات جدید و بهروزرسانی محتوای صفحات کلیدی میتواند تأثیر مثبتی بر افزایش رتبه گوگل داشته باشد. استفاده از آمارهای تازه، تحقیقات جدید و اضافه کردن سؤالات متداول به محتوای فعلی، صفحات شما را برای کاربران و گوگل ارزشمندتر میکند. اگر کاربر نتواند بهراحتی از سایت شما استفاده کند، احتمالاً سایت را ترک میکند و این موضوع بهعنوان یک سیگنال منفی برای گوگل محسوب میشود.
ناوبری Breadcrumb پیوندهای داخلی را تقویت می کند و جهت گیری کاربر را بهبود می بخشد. با استفاده استراتژیک از لینک های داخلی، می توانید ساختار وب سایت خود را بهبود بخشیده و دید در موتورهای جستجو را افزایش دهید. توضیحات متا باید بین 150 تا 160 کاراکتر باشد تا به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده شود. کلمات کلیدی مهم باید در ابتدای عنوان و توضیحات متا قرار داده شوند تا ارتباط بیشتر شود. توضیحات متا جذاب می تواند با ارائه دید کلی واضح از محتوای صفحه، نرخ کلیک را افزایش دهد. با افزودن پادکست به محتوای سایت، میتوانید بازدید بیشتری جذب کنید و به افزایش سئو سایت کمک کنید.
اگر کاربران کلمات کلیدی هدفمند خود را به همراه نام تجاری شما جستجو کنند، گوگل به سایت شما امتیاز بیشتری میدهد. این جستجوها سیگنالی به گوگل ارسال میکنند که برند شما مورد توجه و جستجوی زیادی قرار دارد. بر اساس مستندات گوگل، کاربران فعال در حالت Safe Search نتایج جستجوی مرتبط با محتوای بزرگسالان را مشاهده نخواهند کرد. این ویژگی به طور مستقیم بر نتایج جستجو تأثیر میگذارد و ممکن است نتایج را بهطور قابل توجهی تغییر دهد. متخصصان سئو دریافت بکلینک از سایتهای مرتبط با حوزه کاری شما را یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه سایت در گوگل میدانند.
گوگل نیز رتبهبندی سایتهایی که برای موبایل بهینهسازی شدهاند را بهبود میبخشد. ابتدا باید تحقیق کنید و کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع محتوای خود را پیدا کنید. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs یا SEMrush میتوانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو را شناسایی کنید. تمرکز روی کلمات کلیدی با رقابت کمتر یا کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) میتواند به شما در جلب ترافیک هدفمند کمک کند. استفاده از تصاویر اختصاصی و خلاقانه نه تنها به بهبود سئو کمک میکند، بلکه اعتبار برند شما را نیز افزایش میدهد.
CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید. استفاده از جملات ساده و روان باعث میشود که مخاطبان به راحتی با مطالب شما ارتباط برقرار کنند. همچنین، استفاده از پاراگرافهای کوتاه و تقسیم محتوا به بخشهای مختلف باعث میشود که کاربران راحتتر اطلاعات را پیدا کنند. البته این عدد لزوما ثابت و قطعی نیست و بسته به محتوای شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. برای انتخاب نام دامنه باید به این موضوع دقت داشته باشید که اسم سایت شما بیانگر هویتی است که در آینده برندتان را نشان خواهد داد.
آمارها نشان میدهند که صفحات با محتوای طولانی اغلب رتبههای بالاتری را در گوگل از آن خود میکنند. نمودار زیر، رابطه میانگین تعداد کلمات محتوای صفحات وب و میانگین جایگاه آنها در گوگل را به خوبی نمایش میدهد. معماری وبسایت برای «کراول شدن یا خزش» (Crawling) و «ایندکس شدن یا نمایهگذاری» (Indexing) وبسایت توسط رباتهای گوگل بسیار مهم است. داشتن ساختار مناسب در وبسایت به رباتهای گوگل این امکان را میدهد که به سادگی صفحات شما را بیابند و آنها را بررسی کنند. با این حال، با پیروی از بهترین روشهای سئو و تلاش مداوم، میتوانید شانس خود را برای رسیدن به این هدف افزایش دهید. برای شناسایی بهترین فرصتهای لینکسازی، میتوانید از ابزارهایی نظیر Ahrefs استفاده کنید.
یکی از مهمترین عواملی که موتورهای جستجو برای رتبهبندی سایتها در نظر میگیرند، تعداد و کیفیت بکلینکهایی است که سایت شما دریافت میکند. هرچه سایتهای معتبر بیشتری به شما لینک بدهند، افزایش سئو سایت شما بیشتر خواهد بود. تصاویر میتوانند تاثیر زیادی بر اینکه چگونه بازدید سایت را بالا ببریم داشته باشند. استفاده از تصاویر بهینه شده، که حجم کمی دارند و در عین حال کیفیت مناسبی دارند، میتواند به افزایش سرعت سایت و در نتیجه افزایش سئو سایت کمک کنند. همچنین، استفاده از متن جایگزین (alt text) برای تصاویر، یکی از تکنیکهای مهم در سئو است.
در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید. یک تیم موفق سئو تنها با داشتن یک مدیر منظم، دقیق، زمان¬شناس و… می¬تواند پابرجا مانده و مشتریان را راضی نگه دارد! مدیر سئو در رأس این تیم قرار دارد و وظایفی همچون نظارت و کنترل بر عملکرد اعضای تیم، راضی نگهداشتن مشتری، بررسی مشکلات و مسائل پیش آمده، تنظیم قرارداد و مواردی از این قبیل را به عهده دارد. گوگل برای دامنههای مرتبط با هر منطقه جغرافیایی یا IPهای محلی امتیاز بیشتری در نظر میگیرد.
یک وبسایت کند میتواند نه تنها بازدیدکنندگان را از سایت شما دور کند، بلکه جایگاهتان در نتایج جستجو را نیز پایین بیاورد. برای دستیابی به جایگاههای برتر در نتایج جستجوی گوگل، باید محتوای عمیق و جامعی پیرامون کلمات کلیدی هدف خود تولید کنید. اگرچه ممکن است این صفحه در نگاه اول کوتاه به نظر برسد، اما با اسکرول کردن، اطلاعات مفیدی در قالب پرسش و پاسخهای متنوع در اختیار کاربر قرار میگیرد. افزایش زمان حضور کاربران در سایت یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو است که میتواند به بهبود رتبهبندی شما کمک کند. علاوه بر این، محتوای ارزشمند کاربران را ترغیب میکند تا دوباره به وبسایت شما بازگردند و در بلندمدت، این وفاداری باعث افزایش اعتبار و محبوبیت سایت شما میشود. عباراتی مانند "مقام اول" و "رتبه بندی" فقط کلمات نیستند، بلکه کلیدی برای دید بهتر در موتورهای جستجو هستند.
استفاده از کلمات کلیدی در URL، هرچند به تنهایی تأثیر زیادی ندارد، میتواند به بهبود درک گوگل از موضوع صفحه کمک کند. لینکدهی داخلی به صفحات مختلف سایت، به ویژه از صفحات پر بازدید به صفحات هدف، به افزایش اهمیت آن صفحات در نظر گوگل کمک میکند. یکی از مهمترین عوامل در رتبهبندی سایتها توسط گوگل، سرعت بارگذاری صفحات است. محتوای کامل و دقیق حول یک موضوع مشخص، معمولاً رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب میکند. گوگل صفحاتی که جنبههای مختلف یک موضوع را به طور کامل پوشش میدهند، ترجیح میدهد. امروزه، یکی از بزرگترین چالشها برای کسبوکارهای آنلاین، دیدهشدن در موتور جستجوی گوگل است.
برای بهبود رتبه بندی گوگل، یک صفحه کلیدی مانند محصول یا خدمات را انتخاب نمایید و نشانهگذاری اسکیما را با فرمت JSON-LD پیادهسازی کنید. عملکرد نمایشها، CTR و کلیکها را در Google Search Console طی دو هفته پیگیری کنید. هدف این است که CTR را حداقل 1% بهبود دهید، در صورتی که صفحه شما 10,000 نمایش ماهانه داشته باشد، میتواند منجر به 100 کلیک بیشتر شود. اگر پیادهسازی اولیه موفقیتآمیز بود، نشانهگذاری اسکیما را در ماه بعدی به پنج صفحه دیگر گسترش دهید و تمرکز خود را روی محتوای پر ترافیک بگذارید. محتوایی که در وبسایت خود منتشر میکنید باید باکیفیت، جدید و مرتبط با موضوع فعالیت وبسایت باشد. این نوع از محتوا باعث میشود که کاربران مدت بیشتری در صفحات وبسایت شما بمانند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری